Gościem dzisiejszego odcinka jest Agnieszka Skupieńska z bloga Tosieoplaca.pl, oraz bloga i sklepu z akcesoriami do drinków. Agnieszka opowiada jak zostać freelancerem, jak się promować, jak stworzyła 2 duże blogi i na nich zarabia, oraz podaje konkretne metody na promowanie sklepu internetowego oraz biznesu online. 

Pobierz ten odcinek

Agnieszka Skupieńska pracowała na etacie jako copywriter, oprócz tego wykonywała dodatkowe zlecenia. W momencie, gdy firma w której pracowała zakończyła działalność Agnieszka zdecydowała się na zostanie pełnoetatowym freelancerem. 

Kolejnym krokiem było założenie bloga o drinkach (2drink.pl). Powstał on nie tylko z pasji i zapotrzebowania na taką tematykę, ale głównie w celach zarobkowych. Początkowo planowała zarabiać poprzez reklamy Adsense, jednak okazało się to mniej dochodowe niż przypuszczała, dlatego ten model po 4 latach zmienił się na sprzedaż własnych produktów- najpierw była to książka z przepisami na drinki, następnie stworzyli z mężem sklep z akcesoriami do drinków.

W międzyczasie pojawił się blog To się opłaca. Ten blog też miał na celu zarabianie. Agnieszka celowała w blog o tematyce finansowej (bo ta dziedzina była najbardziej dochodowa jeśli chodzi o reklamy), pomysły na biznes, trochę freelance. Tematyka tego bloga wyklarowała się dopiero z czasem- inspirowanie innych jak mogą zarabiać pracując z domu.

Blog o drinkach ma obecnie ok. 120 tys. czytelników miesięcznie, blog To się opłaca ok. 80 tys. czytelników. Agnieszka dzieli się konkretnymi metodami na promowanie blogów, podaje 4 elementy, które sprawiają, że tylko niektóre blogi osiągną sukces. Mówi też co generuje największą sprzedaż w sklepie internetowym, gdy sprzedaje się produkty fizyczne, a co najlepiej działa przy sprzedawaniu produktów cyfrowych, takich jak kursy online.

 

Czego jeszcze dowiesz się z dzisiejszego odcinka:

  • Kim jest freelancer i czym się różni freelancer od przedsiębiorcy.

  • Jak zdobyć pierwsze zlecenia jako freelancer.

  • Jak rozpocząć pracę jako freelancer i jak zdobyć doświadczenie, żeby zarabiać więcej.

  • Jak zdobywać zlecenia w poszczególnych etapach kariery.

  • Metody na budowanie swojej marki, budowanie wizerunku eksperta.

  • Czy wysyłanie swojej oferty mailem do firm działa?

  • Alternatywne metody aktywnego poszukiwania klientów.

  • Jak pisać dobre artykuły? Czy są jakieś zasady dobrego pisania i czy można się tego nauczyć?

  • Dlaczego Agnieszka zaczęła pisać bloga?

  • Jak zarabiać na blogu?

  • 4 czynniki, które decydują o sukcesie bloga.

  • W jaki sposób promować swoje treści, gdy dopiero się zaczyna? Co działało kiedyś, a co warto zrobić obecnie.

  • Która metoda promowania generuje największą sprzedaż w sklepie internetowym, a która w przypadku sprzedaży produktów cyfrowych?

  • Co Agnieszka zrobiłaby inaczej, gdyby z obecną wiedzą zaczynała jeszcze raz.