fbpx

Jak pozycjonować stronę w Google

Pozycjonowanie, często też nazywane SEO- jest to optymalizacja strony pod wyszukiwarki tak, żeby osiągnąć w niej lepszą pozycję. Co możemy zrobić samodzielnie, żeby poprawić pozycję swojej strony w Google? O tym rozmawiam z Adrianem Pakulskim, właścicielem agencji Paq Studio (https://paq-studio.com).

 

Jak pozycjonować stronę w Google- pobierz MP3

 

Od czego zależy pozycja strony w Google

Mają na to wpływ 3 główne czynniki:

  • Jakość kodu
  • Treść strony
  • Linki

Jakość kodu– czy strona jest wykonana prawidłowo, czy nie zawiera błędów, czy jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne itp.

Treść strony– co zawiera Twoja strona, jakie teksty, grafiki, jak poszczególne grafiki są opisane, jak strona jest rozplanowana, np. ważne, żeby treści ze strony internetowej nie pokrywały się z treściami, które są na Twoim blogu. Unikalny kontent dobrej jakości, w dodatku dobrze rozplanowany na stronie jest ważny.

Linki- bardzo ważny element, który ma wpływ na pozycję Twojej strony w Google. Pozyskiwanie linków do Twojej strony internetowej (inaczej zwane link building) polega na zdobywaniu takich przekierowań do naszej strony, których najlepiej nie ma nasza konkurencja. 

Link building- jak pozyskiwać dobre linki

Chodzi o to, żeby na innych stronach internetowych pojawiały się linki do naszej strony. Można dodawać strony do katalogów, ale takie linki nie są najlepsze jakościowo. Adrian występując u mnie w podcaście zdobył dobry link do swojej strony, bo właśnie tutaj w notatkach do podcastu podlinkowałem do niego. Tego typu linki są najlepsze jakościowo. Wchodzenie w relacje z blogerami to dobry pomysł. Najlepsze linki to takie, których nie będzie w stanie pozyskać dla Ciebie agencja SEO- wynikające z relacji offiline. 

Czy linki z Facebooka i Youtube wpływają na SEO

Na pewno te z Facebooka nie wpływają, te z Youtube być może mają minimalny wpływ, ale ciężko stworzyć środowisko testowe, które pozwoliłoby udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Generalnie możesz przyjąć, że linki z Facebooka i Youtube nie wpływają na SEO.

Jak zrobić stronę internetową pod SEO

Tworząc stronę wizytówkę na której zamieścisz swoją ofertę kluczowe jest zaplanowanie jej, zanim zaczniesz ją tworzyć. To dotyczy też bloga i sklepu internetowego. Możesz skorzystać z kilku narzędzi: Keywordtool, Ahrefs- coś, co pozwoli Ci na wygenerowanie słów kluczowych w konkretnej branży. Dopiero znając słowa kluczowe możesz zacząć planowanie swojej strony internetowe. 

Jeżeli sprzedajesz szamba to Twoja oferta nie powinna zawierać zbiorczo wszystkich rodzajów, tylko powinieneś je rozbić na osobne podstrony. Każda z podstron powinna zawierać indywidualne informacje, treść, która nie będzie się powielała z innymi podstronami ani jej słowa kluczowe nie będą się powtarzały ze słowami kluczowymi z innych podstron. 

WordPress czy HTML- co lepiej się pozycjonuje

Sama technlogia nie ma aż takiego znaczenia. WordPress będzie w pewnym stopniu podatny na ataki, HTML nie, jednak aktualizacja strony w HTML będzie dosyć trudna dla amatorów. Jeżeli wiesz, że swojej oferty nie będziesz aktualizował przez kilka lat to możesz zrobić ją w HTML.

Jak stworzyć bloga firmowego, żeby poprawić pozycję strony w Google

Prowadzenie bloga firmowego to dobry pomysł, jednak pojawia się tutaj problem kanibalizacji treści między podstronami i wpisami na blogu. Jak możesz to rozwiązać? 

Możesz stworzyć bloga w subdomenie, czyli blog.nazwastrony.pl, albo mocno zaplanować poszczególne treści, żeby się nie powielały. 

Jeżeli jesteś mechanikiem samochodowym i masz w ramach swojej oferty podstronę: Wymiana klocków hamulcowych, to jeżeli stworzysz wpis na bloga “Wymiana klocków hamulcowych krok po kroku” to roboty Google nie będą wiedziały, czy na hasło “Wymiana klocków hamulcowych” powinny pokazać Twoją stronę z ofertą czy wpis na blogu. Ty też tego nie wiesz bo się nad tym nie zastanawiałeś. 

Na blogu możesz pisać: “Jak wymienić klocki hamulcowe w Passacie”, “Jak naprawić klocki hamulcowe”, “Z jakich materiałów są zrobione klocki hamulcowe” itp.

Jaki tytuł wpisów na bloga wybrać

Unikaj 2-członowych nazw typu: Atrakcje turystyczne w Pradze. Najlepsze porady od Magdy. Jeżeli chodzi o użyteczność to jest to uzasadnione, jednak dla robotów indeksujących tytuł jest najważniejszą informacją, a druga część tytułu w tym przypadku nic nie mówi o treści tej strony, więc jest to problematyczne.

Jak długi powinien być wpis i ile razy powinny wystąpić słowa kluczowe

Powinno się to przeanalizować na porównując strony konkurencji, które są na konkretne frazy na pierwszych miejscach w Google. Powinniśmy dodać porównywalną długość treści i podobną ilość słów kluczowych. Pomóc Ci w tym może narzędzie Surferseo (https://surferseo.com). 

 

 

Jak zrobić stronę internetową- kliknij poniżej i przeczytaj artykuł: