Jak stworzyć kurs online i na nim zarabiać?
Jacek Wolniewicz przez wiele lat pracował jako trener biznesu. Przeprowadził wiele szkoleń stacjonarnych, jednak przeniósł swój biznes do internetu, gdzie tworzy kursy online. Z Jackiem porozmawiam o tym, jak stworzyć kurs online tak, żeby był skuteczny dla uczestników, a dla jego twórcy był dochodowy.
Jak znaleźć pomysł na kurs online
Pierwsze ćwiczenie: weź kartkę i wypisz: czego możesz nauczyć innych. Napisz wszystko, co przyjdzie Ci na myśl, nawet jeżeli wydaje Ci się to głupie.
Kolejna podpowiedź: planer słów kluczowych od Google. Przy ustawianiu płatnych reklam Google udostępnia narzędzie: planer słów kluczowych. Wpisując w nim dane frazy możesz sprawdzić, ile osób wyszukuje danego hasła. Dzięki temu wiesz, czy ludzie mają problem z danym tematem, czy szukają rozwiązania w internecie.
Jaki sprzęt jest potrzebny do zrobienia kursu online:
- Kamera internetowa. Nie polecamy korzystania z kamer wbudowanych w laptopa, ich jakość jest dosyć przeciętna. Lepiej wykorzystać zewnętrzną kamerę, np. Logitech C920- Nowa ok.300zł, używana ok.150zł.
- Smartfon- możesz go wykorzystać zarówno do nagrywania filmów jak i dźwięku.
- Mikrofon- prosty mikrofon do smartfona znacznie poprawi jakość dźwięku, jednak nie zawsze będzie działał po podłączeniu do laptopa, np. Boya BY-M1 za 50zł.
Programy do tworzenia i sprzedaży kursów online:
- System do wysyłki maili i tworzenia list mailingowych, np. Mailerlite
- System do sprzedaży i przechowywania kursu online, np. Webtolearn lub WPIdea
- Program do nagrywania pulpitu komputera, prezentacji z komentarzem, np. OBS Studio
Jak sprzedawać kursy online?
Sam sprzęt nie jest najważniejszy. Najważniejsza jest sprzedaż. Jest to bardzo obszerny temat, ale kilka porad od Jacka:
Pierwsza rzecz, którą musimy zrobić, to pozyskać ruch do naszego projektu, ruch w postaci wejść na naszą stronę internetową, ruch w mediach społecznościowych. Te osoby dopiero mogą nas poznać, polubić, dopiero później możemy ich przekształcić w naszych klientów. Nie zadziała tu np. stworzenie reklamy na Facebooku, w której pokażesz: Cześć, nazywam się Paweł, kup mój kurs.
U Jacka bardzo dobrze działają webinary. Dzięki nim, bardzo łatwo możesz w czasie jednego spotkania dać się poznać, polubić i już zaprosić do zakupu. Oprócz tego masz kontakt do osób, które w tym webinarze wzięły udział, oraz dostęp do statystyk. Więcej o live’ach i webinarach rozmawiałem z Piotrem Królem, link tutaj.
Buduj też swoją listę mailingową. Dzięki temu pozyskasz społeczność, która w pierwszej kolejności będzie mogła stać się Twoimi klientami.
Linki o których rozmawialiśmy:
- Lista 30 narzędzi do tworzenia kursów online
- Podcast Jacka “Twoja Wiedza To Twój Biznes“
- Książka, którą Jacek poleca: Siła Nawyku -Charles Duhigg
Czego dowiesz się z tego odcinka:
- Kim jest trener biznesu?
- Jak zostać trenerem biznesu?
- Jak stworzyć kurs online?
- Jaki sprzęt kupić do tworzenia kursów online?
- Gdzie sprzedawać kursy online?
- Jak zaprojektować kurs, żeby był efektywny?
- Jak zacząć promować i sprzedawać kursy online?
- Jak sprawdzić swój pomysł na kurs?