fbpx
Jak stworzyć kurs online Jacek Wolniewicz Master Teacher
Paweł Leżoch

Paweł Leżoch

Jacek Wolniewicz- Jak stworzyć kurs online i na nim zarabiać [BOP18]

.

Jak stworzyć kurs online i na nim zarabiać?

Jacek Wolniewicz przez wiele lat pracował jako trener biznesu. Przeprowadził wiele szkoleń stacjonarnych, jednak przeniósł swój biznes do internetu, gdzie tworzy kursy online. Z Jackiem porozmawiam o tym, jak stworzyć kurs online tak, żeby był skuteczny dla uczestników, a dla jego twórcy był dochodowy.

Pobierz ten odcinek

Jak znaleźć pomysł na kurs online

Pierwsze ćwiczenie: weź kartkę i wypisz: czego możesz nauczyć innych. Napisz wszystko, co przyjdzie Ci na myśl, nawet jeżeli wydaje Ci się to głupie.

Kolejna podpowiedź: planer słów kluczowych od Google. Przy ustawianiu płatnych reklam Google udostępnia narzędzie: planer słów kluczowych. Wpisując w nim dane frazy możesz sprawdzić, ile osób wyszukuje danego hasła. Dzięki temu wiesz, czy ludzie mają problem z danym tematem, czy szukają rozwiązania w internecie. 

Jaki sprzęt jest potrzebny do zrobienia kursu online:

  • Kamera internetowa. Nie polecamy korzystania z kamer wbudowanych w laptopa, ich jakość jest dosyć przeciętna. Lepiej wykorzystać zewnętrzną kamerę, np. Logitech C920- Nowa ok.300zł, używana ok.150zł.
  • Smartfon- możesz go wykorzystać zarówno do nagrywania filmów jak i dźwięku.
  • Mikrofon- prosty mikrofon do smartfona znacznie poprawi jakość dźwięku, jednak nie zawsze będzie działał po podłączeniu do laptopa, np. Boya BY-M1 za 50zł.

Programy do tworzenia i sprzedaży kursów online:

  • System do wysyłki maili i tworzenia list mailingowych, np. Mailerlite
  • System do sprzedaży i przechowywania kursu online, np. Webtolearn lub WPIdea
  • Program do nagrywania pulpitu komputera, prezentacji z komentarzem, np. OBS Studio

Jak sprzedawać kursy online?

Sam sprzęt nie jest najważniejszy. Najważniejsza jest sprzedaż. Jest to bardzo obszerny temat, ale kilka porad od Jacka:

Pierwsza rzecz, którą musimy zrobić, to pozyskać ruch do naszego projektu, ruch w postaci wejść na naszą stronę internetową, ruch w mediach społecznościowych. Te osoby dopiero mogą nas poznać, polubić, dopiero później możemy ich przekształcić w naszych klientów. Nie zadziała tu np. stworzenie reklamy na Facebooku, w której pokażesz: Cześć, nazywam się Paweł, kup mój kurs. 

U Jacka bardzo dobrze działają webinary. Dzięki nim, bardzo łatwo możesz w czasie jednego spotkania dać się poznać, polubić i już zaprosić do zakupu. Oprócz tego masz kontakt do osób, które w tym webinarze wzięły udział, oraz dostęp do statystyk. Więcej o live’ach i webinarach rozmawiałem z Piotrem Królem, link tutaj.

Buduj też swoją listę mailingową. Dzięki temu pozyskasz społeczność, która w pierwszej kolejności będzie mogła stać się Twoimi klientami.

Linki o których rozmawialiśmy:

Czego dowiesz się z tego odcinka:

  • Kim jest trener biznesu?
  • Jak zostać trenerem biznesu?
  • Jak stworzyć kurs online?
  • Jaki sprzęt kupić do tworzenia kursów online?
  • Gdzie sprzedawać kursy online?
  • Jak zaprojektować kurs, żeby był efektywny?
  • Jak zacząć promować i sprzedawać kursy online?
  • Jak sprawdzić swój pomysł na kurs?