fbpx
Dawid Bagiński Jak wypromować firmę na Facebooku i Instagramie
Paweł Leżoch

Paweł Leżoch

Dawid Bagiński- Jak wypromować firmę dzięki reklamom na Facebooku i Instagramie [BOP21]

.

Dawid Bagiński w 2 lata wydał na reklamy na Facebooku i Instagramie ponad 5 milionów złotych. W podcaście wypytam go jak wypromować firmę dzięki reklamom na Facebooku i Instagramie. W 2016 roku na Facebooku pojawił się jego Fanpage “Dawid Bagiński”. Po 2 latach ma tam ponad 73 tysiące fanów, na Instagramie ponad 26 tysięcy obserwujących. Jak tego dokonał i to w tak szybkim tempie? Dawid zdradzi nam swoje sekrety.

.

 

Pobierz ten odcinek

Pomysł na biznes

Marketing jest bardzo prostą dziedziną zdaniem Dawida. Wybrał to, bo poszedł na łatwiznę. Jest zdecydowanie prostsze niż np. projektowanie anten czy programowanie- bo z tym miał styczność na 5-letnich studiach na Politechnice Wrocławskiej. Marketing jest o tyle fajny, bo może się go nauczyć każdy, nawet osoba niekomputerowa- próg wejściowy jest nieskomplikowany.

Marketing jest też niezbędnym elementem każdej firmy. Reklama i sprzedaż musi być w każdej firmie, więc taka też decyzja u Dawida. Produkty nie sprzedają się same. Produkty sprzedają się, jeżeli sprzedaje je dobry system marketingowy.

Agencja marketingowa Social Elite

W ramach agencji zajmują się głównie usługami. Jest to:

  • prowadzenie social media dla firm,
  • prowadzenie kampanii reklamowych,
  • tworzenie stron internetowych,
  • prowadzenie biznesów,
  • pisanie mailingów.

Oprócz tego Dawid prowadzi też szkolenia, m.in. z Facebooka, Instagrama, oraz z tworzenia modeli biznesowych.

Dawid Bagiński na Facebooku i Instagramie

Swoje pojawienie się w internecie i rozwój firmy planował przez rok. Obserwował rynek marketingu w Polsce od dłuższego czasu. W ciągu roku zaplanował swoje działania na najbliższe 5 lat. W 2016 roku rozpoczął swój biznes. Reklamy Dawida Bagińskiego 4,1 miliona Polaków wyświetliło 41 milionów razy. W 2 lata zebrał na fanpage ponad 72 tysiące polubień. Na Instagramie ma już ponad 26 tysięcy obserwujących. Tworzył treści wideo, które zaczynał promować. Jeżeli procent udostępnień był na odpowiednim poziomie, to na promocję takiego filmu Dawid wydawał znacznie więcej.

Jak zacząć na Facebooku?

Pierwszą rzeczą, którą zrobił Dawid, to wziął 1700zł i pokazał, jak z takim budżetem stworzy i wypromuje swój biznes w internecie. Zaczął od nagrywania filmów. Był to projekt As marketingu- to był początek obecności Dawida na Facebooku. Pokazywał początki swojego biznesu, problemy, co się nie udało, co się udało. Na początku oferował pierwszą, darmową godzinę konsultacji, jeżeli ktoś był z nich zadowolony mógł wykupić pakiet 4-godzin. W ten sposób szybko zaczął generować sprzedaż już na początku, koszt reklam się zwracał i był kapitał na dalszy rozwój.

“Usługa ma największą postrzeganą wartość. Osoba widząc kogoś 1 na 1 najchętniej zapłaci.”

Co lepiej wybrać: Facebook czy Instagram?

To zależy od branży. Jeżeli działasz w branży modowej, beauty, fitness, restauracje to zdecydowanie Instagram obecnie będzie lepszy. 

Jeżeli robisz bardziej tradycyjny biznes, działasz w branży B2B, to Facebook jest obecnie lepszy, bo rynek tam jest bardziej dojrzały.

Docelowo każda firma powinna działać na obu kanałach.

Jak rozpocząć kampanie reklamowe w mediach społecznościowych

Najczęściej występują 2 podejścia wśród nowych osób:

  • biorę swój budżet reklamowy, coś sobie wyklikam i cały budżet zostaje zmarnowany.
  • przekazuję ten budżet agencji marketingowej, jednak nie mam pojęcia jak ten budżet został wydany, co zadziałało a co nie, więc budżet też zostaje zmarnowany.

Co rekomenduje Dawid?

Poleca wydać 1-2 tysiące na szkolenia, które nauczą Cię jak to działa, co robić a czego nie robić, jak rozpoznać które reklamy się ludziom podobają itd. 

Za pozostały budżet nagrałby krótkie, 15-sekundowe reklamy na Insta Story i puścił je do osób, którym może się podobać mój profil, moja usługa. 

Przykład reklamy na Instagram Stories:

Jeżeli jesteś kobietą zajmującą się modą, chciałabyś zostać modelką i zdobyć popularność na Instagramie, to ja nazywam się Dawid Bagiński i specjalizuję się w budowaniu popularności na profilach instagramowych, aby pozyskać reklamodawców bądź potencjalne umowy.. Jeżeli chcesz zobaczyć jak to zrobić to obserwuj mój profil.

Inwestuj w reklamy!

Wszystkie duże firmy: Coca-cola, Apple, Zara, H&M są popularni, bo inwestują w reklamy. Nie czekają, aż ludzie do nich przyjdą metodami organicznymi, bo wrzucali fajne treści. Jeżeli chcesz robić duży biznes, to inwestuj w reklamy, najlepiej materiałów wideo.

Czego dowiesz się z tego odcinka:

  • Jak zacząć reklamować się na Facebooku
  • Jakie zrobić skuteczne reklamy na Instagramie
  • Jak zbudować popularność na Instagramie
  • Jak wygenerować sprzedaż na początku działalności jako konsultant
  • Jak wypromować firmę dzięki reklamom na Facebooku i Instagramie