Jak wypromować kurs online

Magdalena Pawłowska jest ekspertem w dziedzinie tworzenia i sprzedaży kursów online. Pomaga innym stworzyć biznes internetowy, oparty o zarabianie na wiedzy. Porozmawiam z nią o tym, jak wypromować kurs online. 

Pobierz ten odcinek

Początki biznesu

Rodzice Magdy są przedsiębiorcami, więc uczyła się tego od najmłodszych lat. Prowadzili biznes w latach 80-tych, 90-tych, więc nie zawsze było kolorowo, ale już wtedy Magda podłapała od nich ten sposób na życie. Po zakończeniu studiów przez rok pracowała w Gazecie Wyborczej, bo często słyszała, że powinna przez rok popracować na etacie (dopiero teraz, po czasie wie, że jest to fikcja). Równo po roku się zwolniła i założyła agencję marketingową.

 

Świadczyła usługi dla małych i średnich firm w trójmieście, szczególnie dla hoteli, restauracji. Tworzyli dla nich różnego rodzaju akcje marketingowe, eventy. W 2013 roku bardzo mocno przeszła do internetu. Już wtedy chciała przenosić swoich klientów do internetu, tworzyć dla nich automatyzację, np. wysyłki maili. Marketing internetowy bardzo ją wciągnął i tak zaczęła się jej przygoda z biznesem online.

Pierwszy klient

Pojawił się już w trakcie pracy na etacie w Gazecie Wyborczej. Po jednym ze spotkań biznesowych otrzymała telefon od przedsiębiorcy, który zapytał, czy chciałaby zająć się jego Social Mediami. Zgodziła się i zaczęła to robić po godzinach.

Rozwój biznesu

Szybko z poleceń pojawili się kolejni klienci, oprócz tego Magda pozyskiwała klientów aktywnie- chodząc na spotkania networkingowe, spotkania klubów dla przedsiębiorców. Firma rosła szybko- większe biuro, więcej pracowników, komputerów. Im większa firma, tym koszty też były większe, a ta branża nie jest bardzo dochodowa. 

Pracowała bardzo dużo, a dochody nie były wysokie. W pewnym momencie pojawiły się u niej problemy ze zdrowiem, z kręgosłupem. To był pierwszy sygnał, że coś robi źle. 

Kolejnym takim sygnałem był dzień, gdy zaspała na spotkanie. Obudził ją telefon od klienta, a ona była totalnie nieprzytomna, całkowicie przepracowana. Postanowiła coś zmienić.

Prowadziła duże kampanie, jej zarobki przeskoczyły od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. To był 2014 rok. W najlepszym miesiącu zarobiła 60 tysięcy złotych.

Jak stworzyć kurs online

Magdalena Pawłowska jest w tym temacie ekspertem. Pomaga innym, począwszy od tego jak znaleźć pomysł na kurs online, poprzez jego stworzenie, a największy nacisk kładzie na to, jak wypromować kurs online, żeby przyniósł duże zyski. 

Jak wypromować kurs online

To jest główny temat naszej rozmowy. Od czego zacząć?

Pierwsza kwestia to wybór tematyki kursu. Np. informatyka obejmuje wiele dziedzin, z której możnaby stworzyć kurs online:

  • Tworzenie stron internetowych
  • Grafika komputerowa
  • Programowanie
    • Programowanie w Java
    • Programowanie w C
    • Programowanie w C#

Jak widzisz teoretycznie jedna branża obejmuje bardzo dużo zagadnień. Na początek musisz wybrać jedną tematykę i tylko wokół niej się obracać. Docelowo kursów możesz mieć więcej, jednak zacznij od wyboru tylko jednej tematyki. To mogą być też tematy niszowe, ale niszowe specjalistyczne- takie kursy też sprzedają się bardzo dobrze. 

W ten sposób musisz budować swoją komunikację. Osoby, które Cię poznają muszą się jasno dowiedzieć, czym dokładnie się zajmujesz, np. jesteś specjalistą od Excela. Dzięki temu łatwo będą mogli Cię polecać innym.

Wybierz rzecz, z której chcesz być znany.

Im wcześniej zaczniesz się promować tym lepiej. Na swoich profilach w mediach społecznościowych zacznij komunikować, czym się zajmujesz. Nawet na Twoim profilu prywatnym możesz znaleźć swoich pierwszych klientów, bo mogą nim zostać Twoi znajomi, albo Twoi znajomi mogą Cię polecić swoim znajomym.

Do promocji swojego kursu mamy bardzo dużo narzędzi. Fanpage, reklamy, transmisje na żywo, webinary, LinkedIn, Instagram, Youtube itd.

Naszym najważniejszym zapleczem jest lista mailingowa, a także numery telefonów do klientów. 

Gdyby cokolwiek stało się z naszym fanpage’em, czy grupą, to zawsze mamy kontakt do naszych klientów, lub potencjalnych klientów. 

Do dyspozycji jest bardzo dużo kanałów, jednak musisz to robić z głową. Nie możesz tam publikować przypadkowych komunikatów. Komunikacja musi być spójna, robiona z głową, w myśl zasady:

  • Poznaj mnie
  • Polub mnie
  • Zaufaj mi
  • Zakup

Na każdym z etapów Twoja komunikacja musi być inna. O tym wszystkim rozmawiamy w podcaście. Posłuchaj 🙂

Z tego odcinka dowiesz się:

  • Jak zdobyć pierwszego klienta
  • Gdzie szukać klientów na początku biznesu
  • Jak znaleźć pomysł na kurs online
  • Czy mój pomysł na kurs jest dobry
  • Jak można szybko i bez inwestycji stworzyć kurs online
  • Jak zacząć się promować w internecie
  • Na czym Magdalena zarabiała kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie