Jak wypromować nowy biznes?
Gościem dziesiątego odcinka podcastu Biznes Od Początku jest Bartosz Langa. Prowadził on kilka firm, m.in. produkował kołnierze stalowe i importował rury z Czech, miał też sklep internetowy. Najchętniej zajmuje się marketingiem i obecnie to jego główne zajęcie. Prowadzi firmę BalanGO.pl- jest “szamanem marketingu”. Z Bartoszem rozmawiam o jego początkach w biznesie i o tym, od czego zacząć promując nowy biznes.
Interesują Cię pomysły na biznes?
Podaj maila, a wyślę Ci listę z najciekawszymi pomysłami na biznes, które nie wymagają inwestycji.
Dziękuję!
Dołączyłeś do naszej listy! Potwierdź adres email żeby pobrać.
Pierwsza firma
Bartosza zawsze pociągały reklamy. Rozpoczynał od tworzenia trójwymiarowych wizualizacji reklamowych. Tą firmę zaczynali razem ze swoim kolegą, który zajmował się tworzeniem wizualizacji, a zadaniem Bartosza było pozyskiwanie klientów.
Od etatu do firmy w branży stalowej
Pracował też na etacie jako przedstawiciel handlowy, gdzie pozyskał bardzo dużo kontaktów. Właśnie te kontakty zaowocowały otwarciem kolejnej firmy w branży stalowej. Jak sam mówi -to klienci otworzyli mu firmę, nie on. Gdy zwolnił się z etatu nie chciał mieć już doczynienia z tą branżą, jednak po kilkunastu telefonach od byłych klientów, kórzy mówili, że chcą od niego kupować, taką firmę otworzył. Firma w dalszym ciągu działa (http://www.project-steel.com).
Szaman marketingu
Z racji swojego zamiłowania do marketingu ta dziedzina wciąż jest numerem jeden. Obecnie Bartosz Langa działa pod swoją marką osobistą, czyli BalanGO.pl. Pomagają firmom wprowadzać nowe produkty na rynek i tworzyć nowe marki.
Jak wypromować nowy biznes?
To spora część naszej rozmowy. Przerabiany to na konkretnym przykładzie- firmy, tworzącej ekskluzywne meble i elementy wystroju wnętrz z wysokiej jakości drewna.
Czego dowiesz się z tego odcinka:
- Jak dodzwonić się do dużych firm?
- Jak zdobywać pierwszych klientów?
- Jak wypromować nowy biznes?
- Jak powinna wyglądać strategia marketingowa?
- Od czego zacząć budowanie marki?
- Gdzie poszukiwać klientów dla firmy?
- Jak określić grupę docelową?
- Jak zdobyć większą grupę klientów, większą część rynku?
- Dlaczego Bartosz robi Facebook live’y?
Zapytałem Bartosza, gdyby jeszcze raz zaczynał- co zrobiłby inaczej? Odpowiedział, że pracowałby zdalnie, podróżując po świecie- obecnie też do takiego sposobu pracy dąży. Praca zdalna jest coraz popularniejsza, w tym podcaście też ten temat przewija się kolejny raz.
Bartosz Langa w każdą środę nagrywa Facebook Live- gdzie rozmawia z ekspertami z różnych dziedzin marketingu, ale nie tylko. Z tych livów także możesz wynieść sporo cennych informacji. Znajdziesz je na Facebooku na stronie balango.pl- marketingi robimy.