fbpx

Jak zdobyć klientów na usługi? O tym rozmawiamy na przykładzie agencji reklamowej, a moim gościem jest jej założyciel- Paweł Badura. Współtworzy też 2 podcasty: Kreatywne Zagłębie i Przedsiębiorcy Z Wyboru.

Pobierz MP3

Pierwsza firma

Paweł Badura był początkowo związany z branżą IT. Najpierw na etacie, następnie jego pierwszy biznes też był z tego obszaru. Takie doświadczenie przydało mu się w agencji reklamowej- tworzy teraz dla klientów serwisy internetowe i lepiej potrafi dogadywać się z informatykami, którzy wykonują dla nich elementy poszczególnych zleceń.

Jak zdobyć klientów na usługi na początku działalności

Na początku własnej działalności poinformowali swoich znajomych oraz klientów dla których pracowali na etacie o swoim nowym biznesie. W ten sposób pozyskali pierwsze zlecenia. Dobrze sprawdzają się też spotkania networkingowe, czwartki social media i podobne eventy w obrębie województwa, oraz konferencje w całej Polsce. Zazwyczaj z takich eventów i rozdawanych na nich wizytówkach ktoś później dzwonił.

Praca zdalna czy biuro

Biuro jest ważne dla nich. Lepiej im się tam pracuje niż w domu, bo mogą wyjść do pracy nie tylko ciałem ale też umysłem. Jest to też istotne gdy ma się małe dzieci. Po 2 latach przenieśli swoje biuro do lepszej lokalizacji, żeby trafiać też do klientów “z ulicy”. Wtedy zauważyli wzrost liczby klientów, ciężko stwierdzić czy bez biura da się prowadzić agencję reklamową. Dla części klientów spotkania na żywo są ważne. 

Ile kosztuje strona internetowa

Cena zależy od kilku czynników, jednak standardowe rozwiązanie zaczyna się od 2500zł wzwyż. W 99% ich strony są oparte o WordPressa z autorskim motywem graficznym.

Co zrobić, żeby nie konkurować ceną

Często mają klientów, którzy zamówili sobie tanią stronę internetową i przychodzą do nich, żeby jednak zrobić ją dobrze. Nie walczą z konkurencją, wręcz z nią współpracują. Wykonują swoją pracę dobrze, poza tym przez lata działalności wyrobili sobie wystarczającą reputację, żeby nie musieć się tym martwić.

 

Z tego odcinka dowiesz się:
-Jak zdobyć klientów na usługi?
-Wynajmować biuro czy pracować zdalnie?
-Czy lokalizacja biura dla agencji reklamowej ma znaczenie?
-Jak dobrać współpracowników i jak zweryfikować podwykonawców?
-Jakie usługi oferują i co jest corem ich działalności?
-Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?
-W jaki sposób tworzą strony internetowe?
-Co zrobić, żeby nie konkurować ceną?