Gościem dzisiejszego odcinka jest Agnieszka Skupieńska z bloga Tosieoplaca.pl, oraz bloga i sklepu z akcesoriami do drinków. Agnieszka opowiada jak zostać freelancerem, jak się promować, jak stworzyła 2 duże blogi i na nich zarabia, oraz podaje konkretne metody na promowanie sklepu internetowego oraz biznesu online.
Agnieszka Skupieńska pracowała na etacie jako copywriter, oprócz tego wykonywała dodatkowe zlecenia. W momencie, gdy firma w której pracowała zakończyła działalność Agnieszka zdecydowała się na zostanie pełnoetatowym freelancerem.
Kolejnym krokiem było założenie bloga o drinkach (2drink.pl). Powstał on nie tylko z pasji i zapotrzebowania na taką tematykę, ale głównie w celach zarobkowych. Początkowo planowała zarabiać poprzez reklamy Adsense, jednak okazało się to mniej dochodowe niż przypuszczała, dlatego ten model po 4 latach zmienił się na sprzedaż własnych produktów- najpierw była to książka z przepisami na drinki, następnie stworzyli z mężem sklep z akcesoriami do drinków.
W międzyczasie pojawił się blog To się opłaca. Ten blog też miał na celu zarabianie. Agnieszka celowała w blog o tematyce finansowej (bo ta dziedzina była najbardziej dochodowa jeśli chodzi o reklamy), pomysły na biznes, trochę freelance. Tematyka tego bloga wyklarowała się dopiero z czasem- inspirowanie innych jak mogą zarabiać pracując z domu.
Blog o drinkach ma obecnie ok. 120 tys. czytelników miesięcznie, blog To się opłaca ok. 80 tys. czytelników. Agnieszka dzieli się konkretnymi metodami na promowanie blogów, podaje 4 elementy, które sprawiają, że tylko niektóre blogi osiągną sukces. Mówi też co generuje największą sprzedaż w sklepie internetowym, gdy sprzedaje się produkty fizyczne, a co najlepiej działa przy sprzedawaniu produktów cyfrowych, takich jak kursy online.
Czego jeszcze dowiesz się z dzisiejszego odcinka:
Kim jest freelancer i czym się różni freelancer od przedsiębiorcy.
Jak zdobyć pierwsze zlecenia jako freelancer.
Jak rozpocząć pracę jako freelancer i jak zdobyć doświadczenie, żeby zarabiać więcej.
Jak zdobywać zlecenia w poszczególnych etapach kariery.
Metody na budowanie swojej marki, budowanie wizerunku eksperta.
Czy wysyłanie swojej oferty mailem do firm działa?
Alternatywne metody aktywnego poszukiwania klientów.
Jak pisać dobre artykuły? Czy są jakieś zasady dobrego pisania i czy można się tego nauczyć?
Dlaczego Agnieszka zaczęła pisać bloga?
Jak zarabiać na blogu?
4 czynniki, które decydują o sukcesie bloga.
W jaki sposób promować swoje treści, gdy dopiero się zaczyna? Co działało kiedyś, a co warto zrobić obecnie.
Która metoda promowania generuje największą sprzedaż w sklepie internetowym, a która w przypadku sprzedaży produktów cyfrowych?
Co Agnieszka zrobiłaby inaczej, gdyby z obecną wiedzą zaczynała jeszcze raz.