Mariusz Mróz skończył studia jako informatyk. Przez rok pracował w korporacji jednak stwierdził, że nie chce tak żyć. Zainteresował się sportem, zaczął trenować, dobrze się odżywiać i zrobił swoją pierwszą formę. Spodobało mu się to i postanowił zająć się tym zawodowo. Obecnie na Facebooku ma ponad 114 tysięcy fanów, jego kanał na Youtube subskrybuje prawie 118 tysięcy osób. Jak od pomysłu zbudował taką rozpoznawalność i duży biznes? O tym porozmawiam z nim w podcaście Biznes Od Początku.

Jak zacząć jako trener personalny

 

Równolegle z pracą w korporacji Mariusz zrobił uprawnienia trenera personalnego. Kolejny krok był dla wielu szokujący- rzucił pracę w korpo i zatrudnił się na siłowni. Było to dla wielu niezrozumiałe, bo jego zarobki na siłowni były znacznie mniejsze niż zarobki informatyka w dużej firmie. Na początku to była duża pasja, zainteresowanie tym, chęć bycia w tej branży niezależnie od zarobków.

 

Mariusz miał taki etap, że mocno interesował się rozwojem osobistym. Obserwował, jak ludzie budują swoje biznesy w internecie. Znał się na informatyce i lubił to, drugą pasją był fitness. Zastanawiał się jak to połączyć. Tak zrodził się pomysł na działalność w internecie- założył kanał na Youtube. Nie było łatwo- pierwsze nagranie ciął co 2 sekundy, bo nie potrafił nagrać dłuższej, płynnej wypowiedzi. Ale zrobił swoje pierwsze nagranie i je wrzucił. 

 

Znajomy Mariusza działał w internecie w branży rozwojowej. Był mu winny przysługę, więc Mariusz wymyślił, że z tej przysługi skorzysta i zacznie z nim. Zrobili pierwszy kurs- pierwszą kampanię promocyjną. Zarobił na tym kilkaset złotych. Nie było to dużo ale był to dowód, że można w internecie zarabiać.

 

Od początku miałem nastawienie biznesowe. Nie zależało mi na zasięgach czy popularności, ale budowałem je po to, żeby robić sprzedaż.

 

Założenie było takie, że jeżeli uda mu się przez internet zarobić podobnie do pracy na siłowni, to przerzuci się na internet. Są osoby, które wolą pracę z ludźmi osobiście, a Mariusz uważa się za osobę bardziej wycofaną, więc wolał pracować przez internet, chociażby odpisywać ludziom na maile.

 

Jak skalować biznes jako trener personalny

 

Praca trenera personalnego w oparciu o swoją markę osobistą daje pewne ograniczenia. Klientów przybywa, ale czasu mamy ciągle tyle samo. Jak to zrobić, żeby biznes rozwijać i skalować? Po kilku latach pracy doświadczenie jest już spore, więc układanie planów dla klientów nie zajmuje już aż tak dużo czasu. Mariusz ma to już na to swoje sprawdzone szablony, schematy. Najlepszy sposób na rozwijanie takiego biznesu to zwiększanie ceny. Można zrobić też eksperyment- przygotować droższe pakiety. Okazuje się, że ludzie je też kupują.

 

Wszystkie działania Mariusz testował- próbował nowych rozwiązań- jeżeli działały to je zostawiał i rozwijał, a jeśli się nie sprawdzały- przestawał to robić. 

 

114 tysięcy lajków na Facebooku

 

Najperw działał tam organicznie, ale zasięgi na Facebooku z upływem czasu są coraz gorsze, więc z pomocą Dawida Bagińskiego zaczęli wykorzystywać lejki marketingowe. Inwestowali w reklamy, ale reklamy wykonane według określonego planu. Wydali na nie już ponad 100 tysięcy złotych. Lajki na Facebooku to “efekt uboczny” tak dużych, płatnych kampanii reklamowych. Jest to spora kwota wydana na reklamy- ale się to opłaca. Tutaj znowu sprawdza się biznesowe podejście Mariusza.

 

Czego dowiesz się z tego odcinka:

 

  • Jak zostać trenerem personalnym?
  • Od czego zacząć?
  • Jak przejść od pracy na siłowni do dużego biznesu w internecie?
  • Czy teraz łatwiej zacząć w tej branży niż kilka lat temu? 
  • Jak wypromować biznes na Facebooku?
  • Jak stworzyć duży kanał na Youtube?
  • Jak zbudować markę osobistą w branży fitness?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby wypromować swój biznes w mediach społecznościowych?
  • Jak zmienić swoją sylwetkę?
  • Co zrobić, żeby ta zmiana była trwała?
  • Czy suplementy mają negatywny wpływ na nasze zdrowie?