Bartek Popiel to bloger, który na 2 edycjach swojego kursu “Liczy się strategia” wygenerował pół miliona złotych przychodu. Pomagał też w kampaniach sprzedażowych innym, m.in. Kamili Rowińskiej. Jak zrobić kampanię sprzedażową? Posłuchaj!
Interesują Cię pomysły na biznes?
Podaj maila, a wyślę Ci listę z najciekawszymi pomysłami na biznes, które nie wymagają inwestycji.
Dziękuję!
Dołączyłeś do naszej listy! Potwierdź adres email żeby pobrać.
Od czego zacząć kampanię sprzedażową
Można sprzedawać własne produkty bez posiadania społeczności, jednak bardzo mało się na tym zarabia. Najlepiej rozpocząć od budowania własnej społeczności i to ich zapytać jakie są ich problemy, czego oni potrzebują i pod to stworzyć produkt.
Ludzie kupują od tych których znają i lubią, więc jest to kolejna zaleta posiadania zgromadzonej już społeczności wokół siebie.
Jak zrobić kampanię sprzedażową
Przygotowanie kampanii to praca na kilka miesięcy. Bartek zaczyna od ankiety dla swojej społeczności z czym sobie nie radzą i jak mogą im pomóc. Później jest okres przygotowania kursu i kampanii, planowania wszystkiego. Kolejny etap to monitorowanie, czy wszystko jest publikowane w odpowiednie dni, czy wszystko dobrze idzie. Następnie jest okienko sprzedażowe, które może mieć różną długość (4-14 dni).
Jakie elementy powinny się pojawić w kampanii sprzedażowej
- Zapowiedzi
Nawet ankieta w pewien sposób zapowiada że coś się będzie działo. Warto wspominać swojej społeczności i zapowiadać wcześniej, że odbędzie się kampania.
- Faza prekampanii
W tym okresie są aktywni w social mediach, wypuszczają serię bezpłatnych materiałów (artykuły, filmy). Takie zajawki, które już dotykają głównego tematu. W tych materiałach także pojawiają się zapowiedzi.
- Kampania
Okienko sprzedażowe. W tym czasie klienci mogą kupować. Jest ograniczona czasowo, długość kampanii może być różna, zazwyczaj trwa ona między 4-14 dni. W tym okresie musi być dobra, mocna oferta, musi być dobrze napisana.
- Opieka posprzedażowa
To też trzeba zaplanować, ponieważ kursanci przerabiając materiały mają sporo pytań, więc w tym okresie musimy im pomóc, przy okazji możemy ulepszyć nasz kurs.
Przydatne linki:
Case study z kampanii kursu “Liczy się strategia”: https://liczysiewynik.pl/280540zl-jak-zrobic-kampanie-kursu-online/
Fanpage podcastu Biznes Od Początku: https://www.facebook.com/biznesodpoczatku/