fbpx
Jak zrobić Landing Page - co to jest landing page
Paweł Leżoch

Paweł Leżoch

Jak zrobić Landing Page – do czego jest Ci to potrzebne?

.

Do czego jest Ci potrzebny Landing Page i jak go zrobić samodzielnie? O tym posłuchasz w tym odcinku podcastu Biznes Od Początku, którego gościem jest Andrzej Bieda z serwisu Landingi.com – narzędzia do tworzenia stron lądowania.

Pobierz ten odcinek w wersji MP3

Co to jest Landing Page

Landing Page (strona lądowania) to prosta strona internetowa, która ma tylko jedno zadanie, np. zdobycie danych kontaktowych potencjalnego klienta, sprzedaż jednego produktu itp. Na takich stronach unika się wszystkich rozpraszaczy – zostawia się tylko te elementy, które mają zrealizować określony cel.

Mam stronę internetową – czy potrzebuję landing page?

Zależy od tego jak wygląda Twoja strategia marketingowa i jaki ruch kierujesz na swoją stronę. Landing Page warto stosować w płatnych kampaniach reklamowych – wtedy zamiast kierować użytkowników z reklam na stronę internetową kierujemy na landing page.

Dzięki temu uwaga odbiorcy nie rozproszy się na inne elementy strony, tylko klient wykona określone zadanie, np. zostawi swoje dane kontaktowe.

Do czego stosuje się Landing Page

  • Zbieranie danych kontaktowych (leadów)
  • Skierowanie ruchu na stronę sprzedażową
  • Strona z prezentem dla klienta w zamian za dane kontaktowe

Jak poprawić skuteczność (konwersję) na Landing Page

Najwięcej możesz wywnioskować robiąc testy A/B. Polega to na tym, że tworzysz 2 wersje Landing Page, które różnią się tylko jednym elementem. Taki test sprawdza jaki wpływ na konwersję ma zmiana tylko tego jednego elementu. Żeby taki test był miarodajny musi być przeprowadzony na odpowiednio dużej grupie testowej (liczba osób, które wejdzie na każdą z tych wersji strony powinna być odpowiednio duża). Nie wpadaj w pułapkę wyciągania błędnych wniosków z powodu zbyt małej grupy testowej.

Jaka konwersja na Landing Page jest dobra?

To trudne pytanie, bo zależy to od wielu elementów. Standardowa konwersja na Landing Page wynosi 3-5%. Jednak jest to zależne od tego jaki ruch kierujesz na tą stronę i jaka to strona.

Jeżeli przykładowo w reklamie jasno komunikujesz w jakim celu użytkownik miałby wejść na Landing Page, przykładowo – “Wejdź na stronę i zostaw email, żeby otrzymać darmowy Ebook.” W takim przypadku konwersja może być dużo wyższa 30-40%, czasami można dojść nawet do 70-80%.

Zobacz w wersji wideo:

Zniżka 15% na Landingi

Jeżeli chcesz skorzystać z 15% zniżki na Landingi to zarejestruj się przez ten link: https://new.landingi.com/register?invite=4dq7ns