fbpx

Bartek Popiel jest blogerem i autorem kursu “Liczy się strategia”, który w dwóch edycjach wygenerował ponad pół miliona złotych przychodu. Czym jest strategia i jak zrobić strategię – o tym porozmawiamy w tym odcinku, a za tydzień (6 maja 2019) będziecie mogli posłuchać 2. część- o tworzeniu kampanii sprzedażowych.

Pobierz odcinek o strategii

 

Kurs Liczy się strategia- wynik finansowy

Bartek jest autorem kursu online “Liczy się strategia”. Jego dwie edycje wygenerowały ponad 500 tysięcy złotych przychodu! Druga edycja osiągnęła sprzedaż ponad 280 tysięcy złotych, jednak gdyby wliczyć w to dodatkową sprzedaż która miała miejsce w czasie prekampanii można by przyjąć 370 tysięcy złotych.

 

Co to jest strategia

Masz jakiś cel: czym ma być Twoja firma, gdzie chcesz dotrzeć za pomocą tej firmy, a następnie trzeba się zastanowić jak to zrobić: kto ma to zrobić, jak tam dotrzemy, za pomocą jakich metod, na czym się skupimy a co odrzucimy- to jest strategia. 

Bartek kładzie duży nacisk na newsletter- tam buduje relacje, wyciąga ludzi z Facebooka i zachęca do zapisywania się na newsletter. Po macoszemu traktuje Instagrama- to jest też element jego strategii. Strategia to nasze podejście, metody i sposób na dojście do celu.

Jak wyznaczyć cel w firmie

Cel firmy może się zmieniać. Jej celem może być po prostu istnienie firmy i żeby dawała Ci ona określone przychody. Możesz określić że chcesz żeby firma zarabiała milion rocznie, nadwyżki chcesz inwestować w nieruchomości. Każdy z nas powinien się zastanowić do czego została powołana nasza firma? Co ona ma dawać naszym klientom ale też nam: do czego ma nas zaprowadzić? 

Jak zrobić strategię

Jest to na zasadzie spisu zasad, jak my działamy, na co kładziemy nacisk a na co nie, spis wytycznych i reguł, kto ma pewne rzeczy zrobić, co robimy a czego nie robi nasza konkurencja, jakie są nasze mocne strony. Strategia może się oczywiście zmieniać.

Jak zrobić strategię dla małej firmy usługowej

Przykładowa branża: tworzenie stron internetowych

Pierwsza rzecz którą warto zrobić to analiza rynku. Jak działa nasza konkurencja? Czy oni działają globalnie, czy w skali kraju, czy robią strony dla wszystkich czy dla konkretnej branży? Przykładem może być firma Mindness- oni robią cały marketing dla gabinetów psychologicznych- strony internetowe, identyfikację wizualną, doradzają jak psychologowie mają pisać artykuły na swojego bloga itd. Jest to jedna ze strategii: zniszowanie się. 

Inna sprawa: chcemy być znani z tego, że robimy strony ultra szybko. Możemy mieć kilka szablonów i skupić się na tym, żeby klienci otrzymali gotową stronę w 4 dni. To może być nasz wyróżnik. Teraz pytanie: co my musimy zrobić żeby to dowieźć? Jak to ułożyć, żeby klient rzeczywiście otrzymał stronę w 4 dni? Pod to układamy całą strategię.