Jak stworzyć markę?

Michał Leszek jest twórcą marki Kruger&Matz, która sprzedaje smartfony, tablety, telewizory, czy urządzenia home audio. Zajmuje się też marketingiem w rodzinnej firmie Lechpol, która od ponad 27 lat jest dystrybutorem elektroniki. Z Michałem porozmawiam o tym czym jest marka, jak stworzyć markę, oraz jak wprowadzić produkt na rynek.

Pobierz ten odcinek

Czym jest marka?

Marka to magazyn zaufania. Ilość produktów, które możemy wybrać, jest bardzo duża. Marka ma nam pomóc ten wybór ułatwić. Jest pewnego rodzaju obietnicą korzyści dla klienta. Przykładem może być najnowsza reklama McDonald’a: człowiek wraca z kosmosu po 10 latach, przeżywa szok, bo świat się bardzo zmienił. Wchodzą do McDonald’a i BigMac smakuje ciągle tak samo. Tym właśnie jest marka.

“Marka to nie jest logo. Marka to jest to co nasi klienci myślą na nasz temat. Marka to nie jest firma czy produkt. Marka to są uczucia i myśli klientów na temat naszych produktów.”

Biznes jest prosty

Biznes składa się tylko z 4 elementów. Są to tak zwane 4 P marketingu. Pochodzi to od angielskich odpowiedników, ale w języku polskim są to: 

  • Produkt
  • Cena
  • Dystrybucja
  • Promocja

Nic więcej. Jednak okazuje się, że biznes jest prosty w samej konstrukcji, a znacznie bardziej skomplikowany w wykonaniu. Żeby rozwinąć biznes zawsze trzeba odwołać się do tych 4 podstawowych elementów. Może się okazać, że należy poprawić lub zmienić któryś z tych 4 elementów, ale może też się okazać, że wszystkie elementy wymagają naprawy.

“Najlepszy marketing to zadowolony człowiek.”

Jak wprowadzić produkt na rynek

Powinniśmy zacząć od rozeznania, jakie mamy możliwości. Najpierw należy się skupić na sobie, czego my chcemy, o co nam w życiu chodzi, co chcemy zaprezentować światu i dlaczego. Dopiero do tego można dobrać następne kroki, o których dowiesz się w podcaście.

 

Czego się dowiesz:

  • Jak stworzyć markę?
  • Jak odnaleźć pasję?
  • Czym się zająć w życiu?
  • Jak znaleźć odpowiedź na pytanie: kim się jest?
  • Czym jest rozwój duchowy?
  • Tworzenie nowej marki.
  • Wprowadzenie produktu na rynek.
  • Gdzie sprzedawać produkty.
  • 4 P marketingu- podstawa każdego biznesu.
  • Na czym powinny się skupić młode osoby, co jest najważniejsze.